Søvn, hvile og middagslur

I Daginstitutionen Grenen er der mulighed for at få søvn og hvile for såvel store som for små børn

Børn har individuelle sovevaner, og det er vigtigt at barnet får lov til at sove det, som det har brug for, da det betyder trivsel, tilpashed og overskud til at deltage i lege, aktiviteter og relationsdannelse.

I vuggestuen, og hvor børn har brug for søvn og hvile i institutionen, tilbydes Jeres barn mulighed for sove/hvile.

Vuggestuen putter børn om formiddag, middag og eftermiddag i vores barnevognsrum/udenfor i institutionens barnevogne og krybber.

Børn i øvrige grupper samt de ældste vuggestuebørn, som har brug for en middagslur/hvile, puttes på madrasser umiddelbart efter frokosten.

Døren til soverummet åbnes igen kl. 14, hvor børn kommer op, som de vågner.

Vi vækker ikke børn og noterer ikke sovetider, men I vil altid få besked, hvis der har været afvigelser i Jeres barns normale søvnmønster i institutionen.

Vi har sengetøj, men I må gerne medbringe noget selv, hvis det er mere trygt. Husk sovebamse, sut eller andet jeres barn bruger ved søvnen, hvis det er nødvendigt.

Har I spørgsmål og brug for vejledning omkring jeres barns behov for søvn/hvile, kontakt gerne personalet.