Højtiderne fejres, og forældrene inddrages

Arrangementer i Daginstitutionen Grenen

• Grenens fødselsdag

Hvert år i januar fejrer vi Grenens fødselsdag, hvor der er gaver til stuerne og vi spiser hotdogs til middag. Om eftermiddagen inviteres forældre og søskende til kagemand og kaffe.

• Fastelavn

Til fastelavn må børnene komme udklædte og vi slår katten af tønden. Der kåres kattekonge og kattedronning, og vi får fastelavnsboller.

• Fællesspisning

Institutionsbestyrelsen arrangerer fællesspisning i de tre børnehavegrupper to gange om året (forår og efterår). Hver familie medbringer mad til en fælles buffet og der er god mulighed for at forældrene lærer hinanden bedre at kende.

• Påske

Vi markerer påsken med en påskefrokost for alle børnene i Grenen. Gistrup kirke inviterer til påskeæggejagt.

• Gæste- og besøgsdag

I foråret afholder vi gæste- og besøgsdag, hvor børnene kan invitere forældre, bedsteforældre eller andre gæster på besøg i institutionen. Programmet for dagen har varieret med f.eks. plant en solsikke, naturskattejagt.

• Arbejdsdage

Institutionsbestyrelsen afholder arbejdsdage om foråret og efteråret. Grenens personale kommer med input til arbejdsopgaver, som kan være alt fra fjernelse af ukrudt, malearbejde eller ophæng af hylder. To hyggelige dage med praktiske arbejdsopgaver, hvor der samtidig er tid til at hygge med andre familier.

• Skovbørnehave

Hvert år tager børnehavebørnene i skovbørnehave i Lundby Hedehus og har nogle skønne dage omgivet af skoven. Vuggestuebørnene skiftes til at komme på besøg i skovbørnehaven med vores ladcykel.

• Sommerfest

Institutionsbestyrelsen arrangerer sommerfest, hvor man har mulighed for at hygge sig med de andre familier og ønske hinanden en god sommer.

• Afslutning for storbørnsgruppen

Grenens kommende skolebørn uddeler is til de andre børn i institutionen for at markere deres afslutning. De tager på en hemmelig tur sammen og/eller de holder fest uden deres forældre.

• Affaldsindsamling

Hvert år deltager alle børnene i den landsdækkende affaldsindsamling.

• Forældremøde med valg til bestyrelse

I efteråret afholdes der forældremøde for hele forældregruppen, hvor der også er valg til institutionsbestyrelsen.

• Jul

Institutionsbestyrelsen afholder julefest hvor forældre og søskende inviteres til juleklip på stuerne, så vi kan pynte vores store juletræ i alrummet. Vi får æbleskiver, danser om juletræet og får besøg af julemanden.
I december afholdes der adventssamling i alrummet for alle børnene i institutionen. Storbørnsgruppen går luciaoptog. Vi tager til julegudstjeneste i Gistrup Kirke og børnene afholder julemiddag i Grenen.

• Forældrekaffe

Der afholdes uformel forældrekaffe et par gange om året. Her er der mulighed for at få en kop kaffe og snakke med andre forældre i forbindelse med at man henter sit barn.